REGULAMIN VANSELLINGU (SPRZEDAŻY OBWOŹNEJ)
PROWADZONEJ PRZEZ GŁODNY NIEDŹWIEDŹ
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do osób fizycznych zawierających umowę sprzedaży, w ramach sprzedaży obwoźnej (vansellingu) gotowych posiłków, dań i produktów spożywczych, prowadzonej przez firmę cateringową Głodny Niedźwiedź.
- Działalność, o której mowa powyżej prowadzona jest przez Katarzynę Głuchowską, przedsiębiorczynię prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „Two Squares Katarzyna Głuchowska” z siedzibą w Bojanie (84-207) przy ul. Partyzantów Kaszubskich 19, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 534-217-20-08, REGON: 367356273, właścicielkę przedsiębiorstwa cateringowego działającego pod marką Głodny Niedźwiedź. Sprzedawca posiada indywidualny numer rejestrowy w rejestrze podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami (tzw. rejestr – BDO) – 000216527.
§ 2
Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie zwroty i wyrażenia oznaczają:
- Regulamin– oznacza niniejszy regulamin określający zasady zawierania umów sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w tym prawa i obowiązki stron, zakres odpowiedzialności stron i inne warunki umowy, zawieranej za pośrednictwem sprzedaży obwoźnej, tj. w ramach Vansellingu.
- Serwis internetowy– serwis internetowy Sprzedawcy, dostępny do korzystania przy użyciu wyłącznie zdalnego dostępu poprzez sieć Internet, pod adresem: https://www.glodnyniedzwiedz.pl.
- Vanselling – sprzedaż obwoźna, prowadzona z samochodu dostawczego w ramach, której przedstawiciel handlowy (tzw. vanseller) odwiedza w wyznaczonych przez Sprzedawcę miejscach.
- Produkt – gotowe posiłki lub dania, zestaw lub zestawy spożywcze, artykuł lub artykuły spożywcze, w tym każda substancja lub produkt, przetworzony, częściowo przetworzony lub nieprzetworzony, przeznaczony do spożycia przez ludzi, w tym również napoje.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana lub już zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Dostawcy.
- Klient – każdy podmiot (w tym osoba fizyczna) dokonujący zakupu Produktu w ramach vansellingu.
- Konsument– Klient będący osobą fizyczną, zawierający ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży w ramach vansellingu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową Klienta.
E-paragon – elektroniczny paragon fiskalny w rozumieniu przepisów prawa podatkowego, generowany przez kasę rejestrującą online, stanowiący dowód dokonania zakupu towaru lub usługi. E-paragon jest dostępny do pobrania w formie elektronicznej przez Klienta za pośrednictwem kodu QR lub przesyłany na wskazany przez Klienta adres e-mail bądź numer telefonu.
- Sprzedawca– Katarzyna Głuchowska, przedsiębiorczyni prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Two Squares Katarzyna Głuchowska” z siedzibą w Bojanie (84-207) przy ul. Partyzantów Kaszubskich 19, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 534-217-20-08, REGON: 367356273, właścicielka przedsiębiorstwa cateringowego działającego pod marką Głodny Niedźwiedź.
- Dostawca – podmiot, który wprowadza do obrotu Produkty Sprzedawcy, posiada je w celu doznania sprzedaży, oferuje je do sprzedaży, a także sprzedaje, dystrybuuje i w inny sposób nimi dysponuje.
- Dane Klienta– dane, w tym dane osobowe podane przez Klienta podczas dokonywania zakupu bądź procedury reklamacyjnej oraz niezbędne do ich realizacji, obejmujące m.in. imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail, numer rachunku bankowego.
- Dni robocze– dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Reklamacja – procedura, o której mowa w § 5 Regulaminu.
- Kodeks cywilny– Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
- RODO – Rozporządzenie PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§ 3
Sprzedaż Produktu
- Sprzedaż Produktu wymaga akceptacji niniejszego Regulaminu. Klient nabywając Produkty od Sprzedawcy oświadcza, że zgadza się i zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu, w tym w szczególności akceptuje udokumentowanie transakcji z wykorzystaniem paragonu w postaci elektronicznej (E-Paragonu).
- Sprzedawca umożliwia Klientowi zakup wybranego przez niego Produktu za pośrednictwem Dostawcy, który w danej chwili obsługuje Vanselling. Klient może wybrać Produkt celem jego zakupu spośród oferty Produktów, zgodnie z aktualnym zatowarowaniem Dostawcy przez Sprzedawcę w ramach Vansellingu.
- Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem przedstawicieli Sprzedawcy.
- W celu dokonania zakupu Klient dokonuje wskazania Produktu, spośród dostępnych Produktów w aktualnej ofercie Sprzedawcy.
- Po dokonaniu wyboru Produktu, Klient dokonuje płatności za Produkt za pomocą wybranej przez siebie formy płatności.
- Po dokonaniu płatności, Sprzedawca wystawia E-Paragon w sposób określony przez przepisy powszechnie obowiązujące.
- Z chwilą dokonania płatności przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.
§ 4
Wystawianie i przekazywanie paragonów
- Sprzedawca prowadzi ewidencję sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej online i wystawia paragony fiskalne wyłącznie w formie elektronicznej (e-paragony).
- E-paragon jest generowany w chwili dokonania sprzedaży i przechowywany w pamięci kasy rejestrującej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Klient może otrzymać e-paragon na jeden z poniższych sposobów:
- poprzez zeskanowanie kodu QR wyświetlonego na ekranie urządzenia sprzedawcy,
- poprzez podanie sprzedawcy adresu e-mail lub numeru telefonu, na który zostanie wysłany link do e-paragonu.
- Klient zostaje poinformowany o możliwości odbioru e-paragonu w sposób widoczny przy stanowisku sprzedaży (komunikat umieszczony w miejscu sprzedaży i na stronie internetowej).
- Sprzedawca nie wydaje paragonów fiskalnych w formie papierowej.
- W przypadku problemów z odebraniem e-paragonu klient ma prawo żądać jego ponownego udostępnienia. W takim przypadku powinien skontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w § 7 (Reklamacje).
- Akceptując niniejszy Regulamin, Klient potwierdza, że został poinformowany o formie wydawania paragonów oraz wyraża zgodę na ich otrzymywanie w formie elektronicznej.
§ 5
Metody Płatności
- Szczegółowy i aktualny cennik Produktów dostępny jest wyłącznie bezpośrednio u Dostawcy. Cennik obowiązuje jednakowo wszystkich Klientów. Ceny Produktów zawartych w cenniku są cenami brutto, tj. zawierają należny podatek VAT.
- Sprzedawca, za pośrednictwem Dostawcy, umożliwia Klientowi następujące metody płatności:
- płatność gotówkowa,
- płatność kartą,
- płatność metodą BLIK.
- Płatności za wybrany Produkt należy dokonać w pełnej kwocie, niezwłocznie po wyborze danego Produktu.
- W przypadku braku otrzymania przez Sprzedawcę płatności za Produkt, nie dojdzie do skutecznego zawarcia Umowy sprzedaży, zaś wybór Produktu przez Klienta będzie traktowany jako anulowany.
§ 6
Reklamacje
- Reklamacje związane z zakupem Produktów poprzez Vanselling można składać:
- drogą mailową na adres: biuro@glodnyniedzwiedz.pl,
- pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane Klienta (imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres poczty elektronicznej),
- dane do ewentualnego zwrotu środków pieniężnych uiszczonych za Produkt, którego reklamację Sprzedawca uzna za zasadną (numer konta bankowego Klienta),
- opis okoliczności uzasadniających złożenie reklamacji, w tym obligatoryjnie zdjęcie reklamowanego przez Klienta Produktu.
- Sprzedawca rozpatruje złożoną Reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni. Jeżeli Sprzedawca nie rozpatrzy Reklamacji we wskazanym wyżej terminie, żądanie Klienta uważa się za uzasadnione oraz rozpatrzone pozytywnie.
- Odpowiedź (pozytywna bądź negatywna) na Reklamację przekazywana jest Klientowi – w zależności od sposobu jej złożenia – drogą mailową bądź pisemnie.
- Po uznaniu reklamacji Produktu za zasadną, Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczone za reklamowany Produkt środki pieniężne, przelewem bankowym na numer rachunku bankowego wskazany przez Klienta.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wprowadzenie przez Klienta błędnych danych lub działanie Klienta w sposób utrudniający lub uniemożliwiający realizację Reklamacji przez Sprzedawcę.
§ 7
Przetwarzanie danych osobowych
Sprzedawca informuje, że przetwarza dane osobowe Klienta na podstawie i zgodnie z Rozporządzeniem PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zgodnie z Polityką Prywatności dostępnej w Serwisie internetowym Sprzedawcy.
§ 8
Postanowienia Końcowe
- Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie, w formie umożliwiającej zapoznanie się z nim, a także jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i wydrukowanie. Każdy może zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
- Regulamin dostępny jest bezpośrednio u Dostawcy oraz w Serwisie internetowym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Regulamin wchodzi w ży2025 roku.
- Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t. j. Dz. U. z 2024, poz. 1796) do Umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem w ramach Vansellingu nie znajdują zastosowania przepisy tej ustawy.

